Tysk man högg ihjäl slöja – muslimer kräver livstid
juli 6, 2009
En av Egyptens högst uppsatta andliga ledare, schejk Muhammed Sayyed Tantawi, krävde på måndagen att den man som högg ihjäl en gravid egyptisk kvinna i en rättssal i Tyskland döms till lagens strängaste straff för sitt brott.
Den 31-åriga egyptiskan Marwa Sherbini bodde i Dresden och anmälde mannen, endast namngiven som Axel W, för att han kallat henne terrorist eftersom hon bar muslimsk huvudduk. När hon fick rätt i första instansen överklagade han domen.
När rätten samlades för överklagandet kastade sig Axel W över Sherbini och knivhögg henne 18 gånger. Hon avled av skadorna medan hennes make fortfarande vårdas på sjukhus för skadorna han fick när han skyddade hustrun.
Sherbini fördes på måndagen från Dresden till Alexandria där hon begravdes. Fallet har vållat stor uppmärksamhet i den muslimska världen, inte minst Egypten där BBC rapporterar att hon nu kallas ”huvuddukens martyr” i tidningarna.
- Mördaren är en terrorist som förtjänar allvarlig bestraffning för vad han gjort, något som strider mot alla mänsklighetens värden som anständighet och religion, säger Muhammed Sayyed Tantawi
SVD 2009-07-06
Tantawi är den mäktigaste kallad Grand mufti för drygt en miljard sunnimuslimer.
Axel må vara en mördare men terrorist. Mja..
Sett till vad Tantawi sagt innan så är det dessutom hyckleri, eller huckleri om man så vill:
”Extremism is the enemy of Islam. Whereas, jihad is allowed in Islam to defend one’s land, to help the oppressed. The difference between jihad in Islam and extremism is like the earth and the sky,”
Militant jihad är alltså helt ok inom islam för hans del. Ridå.
Entry Filed under: Uncategorized. .
50 Comments Add your own
Leave a Comment
Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
Trackback this post | Subscribe to the comments via RSS Feed
1. Robin_Shadowes | juli 6, 2009 at 21:44
Om en skägglurk huggit ihjäl en ”tysk-hora” så hade man krävt frikännande eller åtminstone ett mycket milt straff.
2. Håkan | juli 7, 2009 at 04:57
jag tycker synd om tysken
3. 1965 | juli 7, 2009 at 05:45
Å ena sidan ska mördaren ha sitt straff å andra sidan är Muhammed Sayyed Tantawi den siste som ska uttala sig om ”anständighet”.
4. Maria | juli 7, 2009 at 06:29
Det var en person som nyligen invandrat från Ryssland enligt tysk press, så rubriken är missledande.
5. 1965 | juli 7, 2009 at 06:39
Nyss invandrat från Ryssland:
1. Kan ju ha koppling till den massaker muslimerna gjorde på skolbarn för ett par år sedan.
2. Typiskt media att försöka få europer att framstå som ”islamofober” …
6. Nana | juli 7, 2009 at 07:38
Denna rasisten eller terroristen (samma slödder) borde få livstid om inte dödsstraff- man dödar inte en gravid kvinna utan anledning. Hans anledning var rasism- och kvinnan mördades pga sin religiösa tillhörighet. Det är ytterst skrämmande att nya rasistiska dåd florerar i Tyskland. Dådet påminner om Hitlers vansinniga etniska rensning av judarna men skillnaden är nu islamofobismen och inte antisemitismen. rasism ska inte tolereras. Och vem bryr sig om han är från Ryssland eller Tyskland. Rasism är rasism som finns i alla länder och som bör motarbetas från början. Det kan man göra bl.a. genom att förhindra främlingsfientliga partiers bildning (vakna sverige). Sen undrar jag varför svensk media har tigit om händelsen??? Hade man tigit om det var en muslim som mördat en tyska??? Knappast!!!! Europa är på väg bakåt till ett intolerant samhälle och detta gynnar ingen!!! Speciellt inte europeerna för man har sett att rasism får ett land att ruttna inifrån.
7. 1965 | juli 7, 2009 at 07:55
Nan #6,
du borde lära dig vad ”rasism” betyder.
8. Johan | juli 7, 2009 at 09:51
Varför rapportera om detta? Det har ju redan stått i SvD?
Dessutom verkar rubriken vara en dålig omskrivning av en redan dålig SvD-rubrik: ”Krav på livstid för tyskt slöjmord”.
Det är knappast slöjan som har mördats utan personen som bar den. Det är det som är straffbart. Det hamnar om sådant uppsåt kan styrkas under det som kallas för hatbrott, som inte är brottsrubriceringen utan ett samlingsnamn för brott begångna med motiv riktat mot en grupp (i religiöst, etniskt, nationellt och annat, icke-politiskt, hänseende), och som brukar ge strafftillägg. Termen hatbrott är kopplad till de mänskliga rättigheterna, eftersom de strider mot dem. Om inte hatbrott kan styrkas är det likafullt mord i detta fall, vad jag kan se.
Man behöver inte tycka om allt. Här saknas fakta. Låt domstolarna och berörda instanser som är satta att hantera ärendet döma. Det är lagen som måste döma. Lagen tycker inte.
9. Allan O Snackbar | juli 7, 2009 at 10:04
Nana: Finns två sidor av det myntet, i Sverige så blir Svenskar misshandlade av invandrare just pga dom är Svenskar, hur mycket främlingsfientlighet tror du inte att det skapar?
Media tiger dessutom om detta faktum, bara nyligen så har etniska Svenskar inkluderas som offer i ”hatbrott” fast detta fenomen har funnit i många år, vilka signaler tror du att det sänder till folket?
Håller med dig när du säger att rasism inte ska tolereras, men då ska det verkligen vara så till 100%, utan några som helst undantag oavsett vad offer/gärningsman tillhör för folkgrupp, men så är inte fallet idag.
10. Peter Zrinski | juli 7, 2009 at 12:43
Johan, när denna blogg använder ordet slöja på detta sätt är det för att avpersonifiera offret.
Att kommentatoerna här inte tycks vara riktigt funtade är ju uppenbart. Kvinnan fick 18 knivhugg för Guds skull!
Ni har ju tappat all humanitet i den kvasidiskussion som har följt bland kommentatorerna. Smaklöst, smaklöst, smaklöst.
11. A | juli 7, 2009 at 12:58
If you don´t like it peter zrinski- then get the hell out of here!
Konstigt hur människor som du peter är funtade – empatin flödar för alla muslimerna – men var finns empatin för all svenskar?! Vi har fått nog av sådana PK-faschister som du. lämna sidan om detta upprör dig så mycket!
12. Lars Andersson | juli 7, 2009 at 13:19
Typiskt fegt rasistdåd att ge sig på en försvarslös gravid kvinna med kniv. Rasismen tycks dra till sig fega, efterblivna människor som inte lyckats med något här i livet och istället för att försöka ta sig i kragen skyller allt på invandrare och flyktingar.
13. A | juli 7, 2009 at 16:47
Ja,lars andersson – rasism i ALLA sina former är hemskt. men det är inte bara äkta rasister som är fega och efterblivna…-tycker du gav en perfekt beskrivning av kommunister och PK-människor! Sedan vet vi faktiskt inte hela sanningen om motivet i detta dåd…- men jag har svårt att tänka mig att det skulle vara rasism…? -Kan vara så mycket annat, vi vet ju inte vad de hade för relation och vad som ligger bakom.
14. Anders | juli 7, 2009 at 18:03
Å andra sidan kan jag förstå om någon mister fattningen efter att ha släpats inför domstol av en medlem av vårt nya frälse som känner sig ”kränkt”.
Om den slöjbeklädda kvinnan hade förolämpat den tyske mannen hade han aldrig någonsin kunnat släpa henne inför domstol. Galna lagar som diskriminerar den inhemska befolkningen skapar naturligtvis konfilkter.
Det innebär självklart inte att mordet var rätt, men en galen politik får förr eller senare konsekvenser.
15. Albert K Tillman | juli 7, 2009 at 18:22
Islam fick smaka på en liten del av allt det elände de ställer till med och genast skriker de för full hals om hårdare straff. Inte långt efter stormar alla halal-hippies som små nickedocker till muslimernas försvar.
Ser ni inte mullarnas trådar som rycker i era lemmar? Ni springer en fascistisk ideologis ärende och tycker till och med om det fast att det bara kan leda till ert eget förfall. Ingen demokrati, inga rättigheter och ingen yttrandefrihet.
Islam är cancer och ett gift.
16. Gustaf | juli 7, 2009 at 18:29
Från ett psykologiskt perspektiv agerar den tyske mannen utifrån vad Carl Jung kallar den kollektivt omedvetna och! kollektivt medvetna personan. Alltså två lager av medvetande. Allt som Tyskland står för (låt oss bortse från den bedrövliga nazitiden) alltså lag, ordning,
öppenhet och inte minst kultur. Säg ett mer avancerat kulturfolk än tyskarna – t.o.m. judarna ligger långt efter. En kvinna med den främsta symbolen för islamsk makt- slöjan är naturligtvis oerhört provocerande för en fri tysk.
Tysken gjorde fel men från pskologiskt perspektiv kan man förstå honom till 100%. Slöjan är som en kanon mot det europeiska samhället.
mvh
Gustaf
17. Lotta | juli 7, 2009 at 19:37
Ett absolut vidrigt och fruktansvärt dåd utfört av en galning, och naturligtvis skall gärningsmannen ha ett långt och pinfullt straff.
Det jag dock inte kan förstå är vad Muhammed Sayyed Tantawi och andra har med saken att göra? Kvinnan har ju bevisligen valt att leva i Tyskland och vill alltså bli betraktad som tysk, får man förmoda, och det borde ju då vara Tysklands ensak att fördömma dådet och uttala sig om lämpliga straffpåföljder? Inte andra länders andliga ledare?
18. Stefan K | juli 7, 2009 at 19:59
Ikväll kan man på text-tv läsa om en man i Jordanien som skjutit ihjäl sin egen syster.
Förra året våldtogs kvinnan och hölls därefter i förvar av polisen. Efter sex månader lämnades hon över till sin familj och kort därefter sköts hon till döds med tolv skott av sin 29-årige bror. Brodern säger att han sköt systern till döds för att försvara familjens heder. Mannen dömdes till 15 års fängelse, men blir nu fri efter halva tiden. I Jordanien straffas normalt mord med döden, men hedersmord kallas för förmildrande omständigheter och leder till mildare straff. Så mycket är alltså kvinnor värda i den mansdominerade muslimska världen. När ska omvärlden fördöma de medeltida lagar och den kvinnofientliga syn som dominerar de länder där Islam styr? När ska svenska politiker ställa sig upp i talarstolarna och ta avstånd från de hedersmord som begås i Sverige? När ska den feministiska sfären i vårt land gå ut på gatorna och manifestera mot det kvinnoförtryck som deras systrar i den muslimska världen får utstå. När ska vänstern som säger sig kämpa för orättvisor och jämställdhet vända de muslimska männen ryggen och säga att ”Vi accepterar inte ert sätt att behandla era kvinnor”?
19. Ihjälhuggna slöjan: Thousands in Egypt protest German killing of Muslim woman « Politiskt Inkorrekt | juli 7, 2009 at 20:27
[...] PI – Tidigare svenska version; tysk högg ihjäl slöja [...]
20. A | juli 7, 2009 at 20:45
Bra sagt stefan K – jag kunde inte ha sagt det bättre själv! det som gör mig förbannad är att jag är född i ett land utan krig, vi ska vara det ”mest jämnställda” landet ! men varför tycker politiker att det är ok att offra svenska kvinnor för mångkulturalismen…???!!! samhället kan inte skydda oss svenska kvinnor som är lovligt byte för dessa neanderthalare….de vill inte ens ge oss rätten att använda tårgas för att skydda oss själva…vem ska skydda oss…??!!! Ska jag behöva skaffa vapen för att skydda mig själv…???
21. Håkan | juli 7, 2009 at 21:26
han är ju uppenbarligen inte fullt frisk så självklart ska han vårdas på mentalsjukhus, ge han ny identitet oxå annars lär han väl få en fatwa över sig
önskar att alla vita europeer kunde reagera likadant när nån av våra blir utsätta för hatbrott av muslimer, dom använder ju våldtäkt som en form av krigsföring
22. Gustaf | juli 8, 2009 at 08:01
Till muslimen Nana i inlägg 6 ovan.
Förra året gick tre kristna skolflickor i 12-årsåldern i norra Indonesien till skolan. Dessa tre tillfångatogs, halshöggs av muslimer som ville ”sätta sig i respekt!. Muslimer har noll respekt för oss kristna Europeer. Detta kommer att ändras på, vänta och se. Vi som enskilda kan inte göra något men det börjar gå en mullrande våg genom Europa. Händelsen i Tyskland är bara ett symtom, toppen på ett isberg. Ledande politiker har inte en chans att påverka detta.
Jag tror det kommer att börja med att EU rasar samman, det behövs inte ett men två stora terror dåd i Tyskland och sen kan det vara kört med EU. Gränserna stängs och då sitter varje nation med sin minoritet av muslimsk befolkning. Det är då det visar sig vad fredssälskande mångkulturister byggt upp.
MVH Gustaf
23. 1965 | juli 8, 2009 at 08:04
Gustaf, har du en länk till den händelsen?
24. Gustaf | juli 8, 2009 at 08:39
Till 1965: Jag tror det var Londonbaserade Christian Watch som rapporterade, förra året men det kan ha varit 1-2 år tidigare ??
Händelsen var ganska uppmärksammad utom i svensk dagsmedia som tycks ha en långsiktig agenda att vi skall glömma bort namnet Jesus Kristus. Relevant att diskutera eftersom 80% av svensk dagspress ägs av icke-kristna som inte gillar kristendom.
Kanske skrev Världen Idag om det, kontakta dem. Om du inte finner det så skall jag själv leta lite.
mvh
Gustaf
25. gustaf | juli 8, 2009 at 08:41
Londonbaserade Christian Watch tror jag det var.
26. 1965 | juli 8, 2009 at 09:07
Tack, googlade:
http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,20867,20726085-2703,00.html
27. Gustaf | juli 8, 2009 at 10:22
1965, Bra jobbat. Denna länk bör skickas till icke kristen (alltså mosaisk) media i Sverige som äger och styr 80% av svensk dagspress. (Resten äger norrmän över Schibstedskonceren). Men det passar inte in i deras mk-agenda.
Tänk, det finns snart inte en enda konservativ svensk tidningsägare i Sverige. SVT är ju anarkister – det vet vi sedan länge. Kanske kan Nationell Idag bli en motvikt så man kan börja andas igen hemma i Sverige.
Men som sagt, låt oss som läser politiskt inkorrekt sända artikeln till
: Aschberg, Bonniers, Scherman, Rosenberg, Hjörnes – ickekristna mediaägare och talesmän som jag uppriktigt sagt inte tror sörjer över minskat kristet inflytande. Det konstiga är dock att alla, även mosaiker som ovan och muslimer, vill komma till just de länder som på ett framgångsrikt sätt lyckats balansera upplysningstiden sanningslidelse med den kristna trons kärlekstanke och sanningsdyrkan. Varför får vil aldrig,aldrig temakväller om detta i Svensk TV. Värdesätter vi inte den kultur som alla andra vill till. Vad är mångkultur, jag har ingen aning, det kan ju vara precis vad som helst, därför vill jag vara vaksam så vi inte förlorar den positiva kultur vi redan har i Europa.
Lätt som en plätt att förstå- eller hur?
MVH Gustaf
28. Jam | juli 8, 2009 at 10:53
Alla: VA????!! Sen när började denna artikel handla om svenskar?
OCH Johan: Lagen är tyvärr inte felfri!
29. 1965 | juli 8, 2009 at 18:35
Johnny,
är du en ”nyttig idiot”, hjärntvättad av PK-packet eller muslim?
30. Johan J | juli 8, 2009 at 18:49
#4 Maria tycks ha rätt: Gärningsmannen Alexander W. (28) är av ryskt ursprung. Det hela uppges enligt welt.de ha börjat med att den egyptiska kvinnan bad honom lämna plats på en gunga åt sin son. Häftig ordväxling följde vilket ledde till rättegång där vansinnesdådet sedan skedde.
http://www.welt.de/politik/deutschland/article4069661/Islamisten-fordern-Vergeltung-fuer-Mord-im-Gericht.html
Det är förstås Tysklands sak att lagföra det inträffade och kanske strama upp säkerheten vid sina domstolar också. Jag gissar att Alexander får tillbringa väldigt lång tid inlåst.
De många människor i Egypten som, helt rätt är upprörda, föreslås göra något konstruktivt av sitt engagemang. Exempelvis samla in medel för att hjälpa stackars muslimer som tvingas leva i det dekadenta väst att återvända hem till sina hemländer ;-)
31. politiskt inkorrekt | juli 8, 2009 at 18:54
1965,
Johnny är Jan Carlén-Söderman i Strömstad medan hans ordinarie IP hamnar i Borås (telia-server). Den efterblivna karln skiftar namn här hela tiden och är av oss portförbjuden. Vi raderar fortlöpande samtliga hans inlägg varje dag då han skiftar IP via Relakks.
/ Bloggen
32. Bella_Serb | juli 8, 2009 at 21:32
Gustaf,A,1965 och alla andra som hatar muslimer kan bara hata,inget mer. Är själv ortodox och vet vad många muslimer har gjort men jag också vet att den starkast kvinnan som dog är oskyldig. Hon var också gravid och det som hände är verkligen hemskt. Om hon har slöja eller inte är minst viktigt när man läser att hon dog på ett hemskt sätt. Tysken borde aldrig frias och sånt borde inte hända i tingsrätten,man kan inte ha kniv med sig då. Men det enda ni snackar om är att hon var muslim och att hennes slöja provocerade tysken och alla andra icke muslimer. Men halloooo svenska galningar som tydligen lever fortfarande i 1960 talet vad e med er?Man FÅR INTE GÖRA DÖDA.MAN FÅR INTE HATA NÅGON PÅ GRUND AV HANS RELIGION. Om ni hatar några muslimer som gjorde något illa mot er så kan ni behålla detta för er själva,men ni får inte hata andra personer,speciellt inte de ni inte känner som t.ex den kvinna som dog.Vi serber hade krig med muslimer men vi vet att det finns både dåliga och snälla muslimer.Samma som alla andra människor med andra religioner.
33. 1965 | juli 8, 2009 at 21:43
Bella_Serb,
ledsen om du missar poängen.
1. Mördaren ska ha livstid, minst.
2. Vi reagerar på hyckleriet i arabvärlden.
Två skilda frågor.
ps. 3 – någon/några i den tyska rättssalen ska utredas då de släppte igenom en misstänkt bärandes på en kniv.
Sen har jag en fråga. ”MAN FÅR INTE HATA NÅGON PÅ GRUND AV HANS RELIGION”
Anser du att alla religioner är heliga och inte får kritiseras eller ifrågasättas?
34. Bella_Serb | juli 8, 2009 at 21:52
Man har rätt att tro på vad man vill. Men kritiken får man behålla för sig själv.
35. 1965 | juli 8, 2009 at 21:55
Bella_Serb,
så du menar på allvar att man inte ska få kritisera en religion?
36. Bella_Serb | juli 8, 2009 at 22:03
Nej.utan man skulle kritisera person som gjorde brott. Ni borde kritisera Slobodan Milosevic som dödade muslimer i Bosnien under Balkan kriget utan att tänka på om han var ortodox,kristen eller muslim eller vad som finns mer för religion.Glöm religion,hata brottslingar.Det var allt från mig för ikväll. Ska lägga mig nu.Ha det så bra 1965.
37. 1965 | juli 8, 2009 at 22:06
Sov gott själv Bella.
Tror du missar en del om du inte ser Milosevic’s bakgrund för det som skedde. (har haft folk som flydde från just hans terror anställd förövrigt)
38. Robin_Shadowes | juli 8, 2009 at 23:29
Som någon redan nämnt på en annan blogg, hade hucklet levt så hade hon tryckt ut ytterligare 7-8 mussar. Så nåt gott kom det ut av det hela trots allt.
39. Gustaf | juli 9, 2009 at 07:54
Till 1965, Bella Serb och Ni andra.
Tyvärr är jag övertygad om att Bella Serb är en muslimsk man eller kvinna. Enligt Islam skall man ljuga för de otrogna.
Bella, alltfler genomskådar detta. Vad tror du händer när EU faller samman, gränserna stängs och de muslimska minoriteterna
får börja fighten med den inhemska majoriteten. Det blir inte kul för någon, vare sig för majoriteten eller minoriteten, mycket tragiskt. Och allt detta för att några jeppar inför MK mot all sans och vett.
Jag skriver detta för jag är uppriktigt orolig för oss alla.
MVH Gustaf
40. Bella_Serb | juli 9, 2009 at 12:14
Till Gustaf
Om du är övertygad att jag är muslim eller inte,om jag är en man eller kvinna,är ditt eget problem. Jag vet vad jag är och du kan helt enkelt dra åt helvete.
41. A | juli 9, 2009 at 12:26
Bella_serb – Om du inte har fattat vid det här laget att vi är i SVERIGE- och sverige är en DEMOKRATI – och där kan man tycka och säga vad faan man vill! Passar det inte dig – så kan du flytta till ett muslimskt diktatorland! yttrandefriheten är viktigast och sådana som du är inte välkommna i detta land. Bra inlägg robin_shadowes.
Den ända som kommer få uppleva helvetet, är du bella_serb!
42. Gustaf | juli 9, 2009 at 12:38
Till Bella_Serb som inte är serb och alla andra här på bloggen!
Det finns ganska mycket grafologiska/vittnespsykologiska metoder
som tydligt pekar på att språkbehandlingen hos Bella -Serb
tillhör en man. Förmodligen en av dessa hundratals aggressiva muslimska män, från Kosovo? som bedriver jihad under täckmantel på nätet. Tyvärr tror jag de leker med elden. Sverige klarar de av ganska lätt tror jag, men inte Tyskland.
Tråkigt att Bella Serb uppträder så verbalt otrevligt.
Kom ihåg att artighet är positivt i alla kulturer.
MVH Gustaf
43. noor | juli 9, 2009 at 17:18
Jag undrar verkligen om inte hela domstolen och tyskarna har planerat det, jag menar hallo det finns faktiskt poliser och vakter i domstolen. jag menar man kan fann inte hinna hugga 18 gånger tills folk reagerar. undrar också hur han fick gå in i domstolen med kniven, herregud. Vilken psyko som dödar en gravid kvinna farmför sin barn. snacka om att han och ibn al ladin inte kommer från samma sopor.
44. Gustaf | juli 9, 2009 at 18:43
Hej Jan!
Lika säkert som Bella är en muslimsk man är du en svensk man. Det ser man i alla fall tydligt i Din språkbehandling.
Gissar på att du är 25 år.
Men jag kan ha fel, såklart, det är svårt sånt här.
mvh
Gustaf
45. Göran | juli 9, 2009 at 20:14
Att Islam inte går hem bland Européer blir allt tydligare ju längre tiden går. Märkligt är dock , att politiker trots alla tydliga tecken på motvilja vägrar göra något åt det. De kör, förmodligen av rädsla eller kanske av ren dumhet, på i gamla väl inkörda hjulspår som om ingenting hänt. Hur många lagar man än stiftar mot rasisim så kommer ändå aldrig folk att varken älska eller acceptera muslimer. De kommer för de flesta alltid att vara ett ovälkommet inslag i samhällsbilden. Hur detta slutar kan man bara gissa om.
46. A | juli 9, 2009 at 20:24
åhh, vad skönt att slippa dig jan – du har inte fattat att du inte är önskad här!! Sådana som du träffar vi på varje dag – pk-idioter och mörkermän, låt oss ha våran ända frizon från ditt pk-dravel!! det är bättre att du söker dig till en blogg för likasinnade som du! Du kan inte hjärntvätta oss – vi vet sanningen.försvinn härifrån nu!
47. Gustaf | juli 9, 2009 at 20:50
Bästa Jan!
Va hyggligt av Dig att uttrycka Dig som Du gör när Du riktar positivt skrivande nu t.ex. till mig. Jag tycker att det är tungt när människor bråkar, man försöker vara vänlig och räcka ut en hand
symboliskt med ord och då är det ju en ytterst civiliserad gest, vi måste ha ett civiliserat samhälle. Jag vill berätta för Dig att jag aldrig trodde att
framtiden skulle bli som den nu blivit. Att jag skulle sitta en bit över 40 år gammal och skriva texter av smått aggressiv karaktär om ett tilltagande kaotiskt Europa. Jag tycker det hela håller på att
utvecklas till en mardröm. Vi är många som känner det så.
Jag måste ändå påpeka att MK-media (mångkulturell media som jag föredrar att kalla dem istället för PK) har en dominans idag. Jag förstår därför alla på den här bloggen som vill känna sig hemma och kanske därför blir sorgsna/uppgivna om de får som de upplever motstånd som mer grundas per automatik än utifrån förståelse. Men jag förstår dem mot bakgrund att deras svenska identitet, känslan att ha ett ”hemmaland” utan tvekan är hotat idag. Jag stöttar dem därför, beklagar om du ogillar det men kanske kan man bli överens i framtiden. Låt oss hoppas på det. Önskar Dig allt gott i alla fall.
MVH Gustaf
48. CZ | juli 17, 2009 at 11:42
Livstid är för litet, dödsdom krävs.
Tyska staten är terroriststat som tillåter och skyddar sådana här brottshandlingar. Det är inte första gången de mörklägger ärenden och skyldiga.
Detta ger rätt till krigsförklaring!
ingen skärpning så kommer den dagen närmare!
49. Pedran milicevic | juli 17, 2009 at 11:55
Har läst igenom vad som har hänt men begriper fortfarande inte vad Axel.W ska ha gjort för fel ?
50. Pedran milicevic | juli 17, 2009 at 11:57
Menar dom sista 20 åren har dom inte gjort annat än att mörda,råna och bete sig svinaktigt åt.